Min PT o jag...

Jag kom att tänka på att jag nog aldrig presenterat er för min PT (personliga tränare ;). Han och jag träffas 3 gånger i veckan och svettas hårt.....



Han heter Mark (ok, jag har döpt honom till det :) Han är väldigt uppmuntrande o puschar på för bästa resultat. Faktiskt tycker jag att det funkar riktigt bra att träna hemma, visst man får ha viss disciplin så att det blir av.....



Här är jag (med det röd/bruna håret) i full färd med att träna step up...Jag brukar kombinera lite o köra lite yoga, styrka, puls (jogging, boxning, rockringar..hihi,). Jag "cyklar", åker skate board mm....finns hur mycket som helst att välja bland. Tro mig, svetten lackar....
Wii balance board funkar ju som så att jag (eller den som vill träna) står på en bräda (som den på tv-bilden där) och gör de flersta övningarna med hjälp av den. Den känner av (helt otroligt) om jag gör rörelserna rätt osv.... På just step up passet går man upp o ner på den, precis som man gör på ett riktigt step up pass...

Jaja, nu har ni fått träffa Mark, min trevliga PT.

Hoppas ni får en bra start på veckan

/kramar


Kommentarer
Postat av: Nilla

Visst är det kul!

Postat av: Linas

Åh, jag vill också ha en sådan! Kanske det blir ett köp någon gång men det lär dröja. Verkar vara ett roligt och enkelt sätt att träna hemma!

2010-09-20 @ 11:31:53
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så himla häftigt!!!

Vilken söt tränare. ;)

Jag går ju på "Friskis" sedan denna termin startade, känns bra att göra något "ordentligt". =)

2010-09-20 @ 12:56:29
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: gella

Hmmm, tänk om det är så jag ska få in träning under mina upptagna veckor!? Fast vi har inte Wii... Men det var intressant läsning! :)

2010-09-20 @ 14:06:59
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Fröken Fräken

Trevligt att träffas Mark! ;-D Jag tror att jag skulle känna mig mycket mer bekväm med en digital tränare än en mänsklig som hejar på en energiskt så att jag till slut skulle bli lätt vansinnig.. ;-D

2010-09-20 @ 19:40:22
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Angenämt, att träffa Mark!

Borde ha en egen Mark jag också...

Men i brist på den får det bli promenader, cykelturer och faktiskt - imorgon tänker jag skriva in mig på Viktväktarna...

(ska dessutom kolla vad det kostar numera att simma, nu när vi "fått" vårt flåådiga Himlabad...

Kostar väl en tusing att sticka in näsan ;-(

2010-09-21 @ 12:27:37
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Jenny - Smycken & Ting

Åh jag har funderat länge på att köpa en sådan, framförallt för träning men också spel såklart! Vad heter detta träningsprogrammet? Rekommenderar du den eller du har kanske testat eller hört någon bättre? Räcker det att köpa till ett balance bord eller behövs det något mer?



Ska nog köpa en sådan till mig själv i julklapp!!! =)

2010-09-21 @ 13:37:24
URL: http://smyckenochting.blogg.se/
Postat av: Jenny - Smycken & Ting

Tack för ditt svar! =) Då blir det en sån i julklapp!!! =)

2010-09-22 @ 09:18:59
URL: http://smyckenochting.blogg.se/
Postat av: Petra

vi har oxå det och tycker det är riktigt kul, när vi väl sätter igång det. tyvärr alldeles för sällan.



Just nu har vi det nere i gillestugan och det kan vara därför som det inte används såå flitigt. Vi sitter oftast i vardagsrummet på kvällarna, (hrm om jag inte sitter på kontoret vid datorn) har faktiskt satt datorn här uppe nu, skönt att ha den på sin plats än att den står i vardagsrummet eller köket och ser stökig ut ; ) (som mannens för)



Idag var jag totalt helt slut när jag kom hem från jobbet. Hämtade barnen snabbt från fritids, dem hamnade vid datorer och tv-spel en stund. Jag däckade i soffan och sov i nästan 3 timmar. Känner mig fortfarande trött coh hängig. haft en jobbig vecka på jobb, men hoppas bli lite piggare innan helgen.

Nu får det vara godnatt, jag börjar tidigt i morgon.



stor varm kram

2010-09-22 @ 23:23:50
URL: http://godisfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback