Mm, vad gott...

Jag brukar inte titta på matlagningsprogram, kanske beror det på att jag inte tycker det är särskilt kul att laga mat....Konstigt är det ju då att jag (o dottern) fastnat för programmet halv åtta hos mig som går i kanal 4. Vi sitter som klistrade varje kväll o blir åtminstone lite inspirerade...Det jag har sett är ju att alla verkar ha en stavmixer...det verkar ju himla bra.. Maken har uppmärksammat mina ord som : den där verkar ju himla bra, en sådan skulle jag vilja ha.....för häromkvällen kom han hem med en present...





Åh vad glad jag blev...så nu har här gjorts smoothies i fulla drag ;)


Ett nyttigt mellanmål...
Jag tar ca 3 dl frusna blåbär, 1 banan, 1 tsk vaniljsocker, 3 dl vanilj lättyoghurt, 1 dl mjölk...blir tre ganska stora glas av det....





Sen kallade jag på mellansonen, som hade en väldigt kort skoldag idag, o bjöd honom på en, den andra tog såklart jag....slurp så gott...

Ha en skön dag, här är det strålande sol....
/kramar

Kommentarer
Postat av: petra

mmmm så gott!!!

Vi har nog en som ligger låååångt in i något skåp. Men kommer man bara på att ta fram den är den hur bra som helst. Jag tror att varje hem är fyllt av massa maskiner och manicker, men man använder nog bara en bråkdel av alla. När vi väl gör vårt kök ska jag tänka en extra gång innan jag sparar på allt ; )

ha en bra dag, hoppas ni har lika fint väder som vi. Strålande sol och himmelsblått, sååå skönt.

varm kram

Postat av: Malin B

Vilken härlig make du har!!!

Men så har han ju en underbar fru också. =)

Det där tv-programmet gillar farmor skarpt, själv har jag inte sett det.

Smoothies lär ju vara smaskens, perfekt då de går lätt att tillverka.

Kram!

2010-09-23 @ 15:48:31
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annette

Ser jättegott ut!!!

Jag tittar nästan alltid på Halv Åtta hos mig. Det trots att jag nästan aldrig lagar mat :-) Det är så kul att se hur de har det hemma och olika personligheter.



Ha en fin helg! Kram Annette

2010-09-23 @ 22:09:53
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, du ser - det är inte för sent att lära sig dricka kaffe och te! ;) Jag var dock 19 innan jag började dricka kaffe. Sonen var 2. Han har dock haft ett långt uppehåll tills för någon månad sedan. ;) Men han verkar inte tycka att det är SÅ gott - än iallafall.

Själv har jag ju "inte lärt mig" att dricka alkoholhaltiga drycker men där gör jag inget för att lära mig heller. ;)

En varm te- eller kaffemugg är "som bonus" så himla skön att hålla i när händerna är kalla denna årstid. =)

Ha en härlig helg!

Kram!

2010-09-24 @ 08:32:23
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: petra

denna var ju såååå snygg så det är klart du ska ha den framme.

Nu är det äntligen helg och ingen idrottsaktivitet för min del. Ska bli ganska skönt. Titta på sonen som spelar fotboll och herrlaget som har innebandy seriepremiär.



halv åtta hos mig tycker jag oxå om. Annars är jag inte något fantast till matprogram då jag inte heller gillar att laga mat. Oftast sköter mannen den biten.

stor härlig fredagskram

2010-09-24 @ 14:12:46
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Milla

jag älskar Halv 8 hos mig, blir så inspirerad och finns massor av underbara recept på recept.nu därifrån! Snygg stavmixer (och bricka, jag har en likadan :=) ) Jag har nyss fått en ny (slet ut den andra) och den är toppen för man kan dela den i två och diska underdelen. Jag ska berätta nån dag om en historia kring en stavmixer på min blogg, hm den var dråplig....

KRAM Milla *********

2010-09-25 @ 17:05:13
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback