Mariaåldern...


Systers ena dotter, "Mini", 4,5 år har en särskild plats i mitt hjärta.....kanske för att hon är så himlans glad för mig också ;) Hon tycker mycket om att följa med mig o syrran när vi ska göra stan (ja alltså shoppa...eller bara gå i stan o fika o ha det mysigt). LillMini (2 år) är inte lika road så ibland får hon stanna hemma... I somras var vi iväg på en sådan tripp..Då är det mycket : Jag ska hålla Maria i handen : jag ska sitta bredvid Maria : jag ska ha samma fika som Maria osv...ni fattar va? Som så många andra småbarn så är Mini i kiss o bajsåldern....O när vi gick inne i butiken så frågade hon mig : Får jag fisa? Javisst, svarar jag, fis du på (jag menar måste man så måste man)...Jag var på väg att säga det jag brukar säga till henne vid de tillfällena, (ja att hon är i kiss o bajsåldern). Då säger hon : Jag är inte i bajsåldern....jag är i Mariaåldern...Haha, hon är så go o vem kan motstå en sådan kärleksförklaring?

Nu börjar tiden då man tänder ljus igen. På sommaren blir det ju inte så ofta man tänder ljus, förutom när man sitter ute tills det mörknar. De två senaste inköpen visar på att jag är lite inne på lövspåret....



Det turkosa har jag plockat undan, gillade inte det sådär jättemycket, men grönt däremot är favvofärg som jag återkommer till hela tiden...



Sammetskuddar i nästan precis samma färg som de hemmastickade fick jag tag på :)



Fåtöljen ville inte dottern ha längre så den får stå i vardagsrummet så länge.





Väggljusstakar i form av löv o lövfatet på bordet gillar jag jättemycket...

Ha en underbar helg mina vänner....

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: ulrika

Grönt... ungefär som här. Så det märks att det är en favvofärg :) Min också.

Postat av: maud

Hejsan, sommaren vart bra hoppas jag...visst e dom goa dom små liven;), många goa kommentarer kan det bli. Jag har oxå legat lågt med bloggandet i sommar, är ju så mycket annat att göra..men nu blir det höst och då kommer vi nog igång igen;). ha en fin helg, kram

2010-09-04 @ 09:01:42
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vart har du köpt soffbordet?

2010-09-12 @ 21:05:18
Postat av: mo

Hej, jag har köpt soffbordet på Ikea, vet inte om det finns kvar i sortimentet, lycka till /Maria

2010-09-13 @ 10:04:50
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback