Björnbär i frysen nu...

Vilket fantastiskt land vi lever i. Vi kan gå ut i skog o mark o plocka bär o svamp...så mycket vi vill..jag tror inte vi förstår vilken tur vi har.





Idag har jag o mamma varit ute o plockat björnbär...Vi rensade buskarna så gott det gick men det är fler bär kvar som behöver ytterligare några dagar på sig att mogna...men då står vi redo igen ;)
Efter det blev jag hårfrissa, mamma behövde klippa sig, o sen åkte jag hem till syrran, där klippte jag hennes flickor, o min dotter var där med, så då klippte jag henne oxå....

Ha en skön kväll, kram

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, björnbär! Det tror jag aldrig någonsin att jag sett "på buske"... bara i frysdisken. Häftigt. :)

Åre rekommenderas verkligen, det är så mysigt där uppe. Själv har jag aldrig varit där någon vintervecka (tyvärr), men jag gillar hösten så otroligt mycket där uppe. Det är ju så klart lite längre för dig - vi kör ju upp på 6 timmar ungefär, så det går att åka för ett par nätter.

Kram kram!

Postat av: Liza

Vad häftigt med björnbär, det finns inte här uppe! Lingon, blåbär, hallon (ormar) och hjortron men björnbär får vi snällt handla i matvarubutiken.

Kan jag få en klipptid hos dig?? Ser ut som en fjortis nu igen, maken är nöjd men inte jag! Vad är det med karlar och långt hår?? Fattar inte!

Ha det gott och sköt om dig!

Kraaaaam!

Liza

2011-08-31 @ 21:19:05
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Björnbär finns - nog - inte här? Har iallafall aldrig sprungit på några. Såklart jag annars anammar vad som finns i skogens skaffer.

Kantareller har vi frossat i här så det står härliga till.

Perfekt för nära och kära att ha en privat frissa, anar att hon är väldigt billig dessutom. ;)

Kram på dej!

2011-08-31 @ 22:00:00
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken lyx att kunna gå och plocka egna björnbär !

här uppe tror jag inte att vi har den förmånen, men jag skulle gärna hitta björnbär och plocka med mig hem.

Gott ser det ut iallafall !

2011-09-01 @ 15:18:56
URL: http://http:/anniebo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback