Färg kan verkligen göra skillnad...

I somras gjorde jag något som jag önskar att jag hade gjort för länge sedan.....Under alla år som vi har bott i huset (o det är rätt många nu ;) så har jag aldrig trivts riktigt bra på vår altan. Jag har inte gillat det gula teglet, nej det har stört mina ögon....Så med rollern i hand o makens välsignelse så målade jag teglet inne på altanen.....













Japp, jag är supernöjd o har aldrig trivts så bra på altanen som nu...Att vi inte bytt golv därinne beror på att vi så småningen är tvugna att riva allt då den har många år på nacken, o då blir det nog en inglasad altan..Men nu är jag nöjd som det är....

Ha en skön kväll, kramar

Kommentarer
Postat av: tina

Förstår att ni trivs...så fint så fint med den målade tegelytan! Tänk att så lite ofta gör mycket. Jag försöker intala Pelle just nu att det "lilla" arbetet i att riva väggen mellan vardagsrummet och matrummet skulle göra mycket för vårt hus...han är inte riktigt lättövertalad om man säger så=) Men, lite mer tid så är vi förhoppningsvis i hamn hihihi! Vad mysigt ni har där på er utplats, kuddarna på stolarna och annat fint gör att det ser så himla mysigt och hemtrevligt ut!

Här har solen varit framme idag så jag har kunnat hänga ut några maskiner tvätt (torktumlare som sagt upp sig) och dessemellan suttit lite i solen, det gäller att behålla och gärna spä på solbrännan lite inför resan om snart två veckor.

Ha nu en fin kväll...så hörs vi snart!

varma kramar tina

Postat av: Åsa

Vad fint det blev!



Så glad jag blev när jag hittade nya inlägg på din blogg!! =)

2011-08-16 @ 20:59:41
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Karin

Det blev ju superfint! Vilken typ av färg använde du?

Fick du måla flera gånger?

Hälsningar från en som också har tröttnat på sitt gula tegel =)

2011-08-16 @ 22:23:41
URL: http://pyssel.kratos.se
Postat av: mo

Hej Karin.

Tack för kommentaren. Jag köpte en putsfärg på Jem & fix. Jag målade (rollade) väggarna två gånger. Får se hur bra det håller, det är ju tak över så det är ju inte så utsatt. Lycka till, Maria

2011-08-17 @ 19:54:31
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Det blev verkligen superfint ju!! Förstår att du njuter för fulla muggar nu=) Ha en härlig tisdag.

2011-08-23 @ 08:51:49
URL: http://husnrnio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback