Skruvad helg...

Hej på er!
Denna helgen har gått i rasande fart, som det flesta helger tycks göra....
Vi bygger ett jätteträdäck på vår baksida, ett trädäck som ska gå från huset/altanen ut till friggeboden (som inte är klar än;). Så jag har mest stått böjd i en oangenäm vinkel med skruvdragaren i handen...Fast hellre skruv i träet än i foten...
.Förra helgen hade jag nämligen otur o trampade rakt på en rostig skruv (som satt i det gamla soldäcket) som for upp o satte sig i foten :(. Det var bara att åka till jourkliniken för att ta en stelkrampsspruta...o jag som är så spruträdd....Inte nog med det, samma vecka så klev jag fel på några brädor o hamnade mitt i mellan två brädor som skrapa upp mitt skenben rätt rejält o med en fantastisk svullnad o blånad som pricken över i...



Här är ca halva däcket byggt...Alla möbler står bara lite sådär malplacerade..till vänster om detta kommer resten.



Här ska det fixas lite, målning av stuprör, bräda intill huset, o lite mer sten runt stupröret...





Här får jag se om taklöken vill ta sig...

Hoppas ni har haft en härlig helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Det jag ser, ser kanon ut! Härligt jobbat!

Otur med rostiga skruven. Jag lyckades ramla över en planka när vi rev vår boda i sommar, men rispade mig bara så jag klarade mig utan tortyr (läs: nålstick). Man kan dock konstatera att det är farligt att hålla på utomhus, eller vad säger du? ;-)

Postat av: Malin B

Vilken pysselfamilj ni är. Det blir så fint så det är inte klokt! Fast akta dej för rostiga skruvar!!!

Håller tummarna för att din taklök vill trivas där i stenen, det blir supersnyggt om den gör det. (I annat fall finns det ju fejk tänkte jag säga. ;) )

Kram!

2011-08-14 @ 21:56:20
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Liza

Så roligt att du är tillbaka! Har saknat dig så mycket! Vi har varit ute i stugan så tiden att sitta vid datorn har varit (nästan) lika med 0. Är nu hemma i stan igen efter en härlig helg!

Så fint det blir med altanen, läckert med trädet och stenen med taklöken. Inte kul med rostiga skruvar och sprutor, hoppas att det har läkt som det ska. Så fint med stringhyllan i köket, jag har en jag med och älskar den.

Nu ska jag hoppa i säng, jobb imorgon och förhoppningsvis ett inlägg på bloggen också!

Ses snart!

Kraaaaaaaaaaaam!

Liza

2011-08-14 @ 22:43:12
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: tina

Men åååå vad fint det blir...och fint med stenen runt trädet och taklöken och....vad kul att få ett sånt stort och snyggt trädäck. Det blir ju ett extrarum på sommarhalvåret där man nästan tillbringar mesta tiden när vädret tillåter! Stackars dig att gå och få en skruv i foten och stelkrampsspruta på det, inte tror man att man ska gå och trampa på en rostig skruv inte.

Idag har vi spenderat sista semesterdagen med att åka på en liten utflykt med Julia som hade långrast(hon har fått jobb som undersköterska i stan) på sin delade tur idag, hon jobbade mellan sju i morse till nio ikväll med fyra timmars rast. Inget vidare pass om man säger så, så vi packade fikakorg och hämtade upp henne och tog en tur till andra sidan vättern till ett fint ställe med utsikt över sjön och där fanns ett fint lusthus man kunde sitta i och äta. Vi både njöt av maten och utsikten en lång stund...Ikväll har vi grillat och i morgon börjar jobb för Pelle efter fyra veckors ledighet...känns väl sådär.

Det har varit en lugn semester med trevliga utflykter, mysiga grillkvällar med vänner, och lite med betoning på lite pyssel hemma. Vi har byggt klart entrén, det känns bra och vi är nöjda.

Återigen...är så glad att höra av dig...

kram och vi hörs snart!

tina

2011-08-15 @ 00:17:29
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj, som du har jobbat! Fint blir det verkligen! Stackare som skadat dig. Nu har du nog skadat dig för minst 10 år framåt :-)



Kram Annette

2011-08-15 @ 22:23:35
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Helgi

Hej!



Vad snyggt det blivit! Skulle du vilja skriva om trädäcksbygget på ett byggforum för en liten morot?



Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,

[email protected]



Vänliga hälsningar

Helgi

2011-08-16 @ 19:20:46
URL: http://byggla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback