Det kan gå vilt till...

Som jag berättade i förrförra inlägget så hade vi julmarknad här i byn i Söndags. Det blev väldigt uppskattat (tror jag) och välbesökt...Sådana bilköer som vi fick stå i har jag aldrig varit med om här i byn....o det hade kunnat sluta i slagsmål ;) En del människor har inget "körvett" överhuvudtaget...de ska bara fram till varje pris. Jag skällde ut en äldre otrevlig karl som körde om alla i bilkön och hamnade i vår körbana...(när vi skulle därifrån). Han tyckte att vi absolut skulle backa tillbaka, han hade ju bara kört om "parkerade" bilar....Hm, konstigt att de parkerade bilarna var i gång o att det satt folk däri...Nej, jag kokade nästan av ilska..meeeen han backade till slut. Han blev spydig o frågade mig flera gånger om jag var parkeringsvakt, efter tredje gången fräste jag JAAA! Jag säger bara jisses...

Där var en del knallar som sålde allt möjlig från fina kransar, julknäckebröd, blomarrangemang, fina tovade tomtar mm...En sådan fin tomte köpte maken till mig.



I fönstret i vardagsrummet gör den sig bra...

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fin tomte! Riktigt långsmal också, bättre det än rundtjock som de oftast är. ;)

Matchar ju bättre till blomkrukorna då. ;)

Ingen snö på gräsmattan hos er än? Här kom det någon centimeter under natten, jag blev så glad och packade skidorna i bilen och tänkte åka konstfruset nu efter jobbet (20.00... slutar då...) men nu blev jag jättetröööött. Ja, ja - det måste väl bli vinter någon gång. Kanske man kan åka i helgen.

Kram kram!

Postat av: Anonym

Ahh så söt, tomten alltså. Du var nog inte så söt som parkeringsvakt, fniss. Man får faktiskt ta fram lapplisan i sig ibland.

/P

2011-12-08 @ 19:43:20
Postat av: Malin B

Å, så fint i fönstret.

Det är bara en sak som fattas - snön utanför alltså!

Här har jag åkt på en hiskelig förkylning så jag tror att jag ska hosta upp hela innanmätet i mig. =( Har varit på Apoteket och köpt tabletter i dag som både kollegorna på jobbet och damen på Apoteket bedyrade var SÅ bra. Än har jag inget märkt men ännu så länge har jag bara tagit en tablett. Jag tror ju stenhårt på dem iallafall och bara DET brukar hjälpa. ;)

Kram på dig!

2011-12-08 @ 20:04:32
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback