Saffransbullar...var ska de få plats???

Nämen hur gick det här till.....o vad ska maken säga???



Nu har jag o dottern ställt till med ännu ett bak ;) Alltså nu måste det bli operation utrensning i frysen...Den är full av olika goda bakverk...o såklart annat. Så vad göra...ta ut o slänga är ju otänkbart, då finns det bara ett sätt kvar...att ta ut o äta så mycket som möjligt ;) Idag bakade vi saffransbullar, innan de ska serveras så penslar man dem med smält smör o doppar dem i strösocker....mums. Det är en god kräm av saffran, smör, socker och mandelmassa i...Nyttigt så det förslår ;)

Ha en skön kväll

kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gottans! Tycker vi får baka lite oftare, hoppas bara du får en Kitchen Aid i julkapp också ;)

2011-12-14 @ 17:52:10
Postat av: Jenny

Ser gott ut! Jag funderar på att börja blogga. Vad ska jag tänka på innan? Hur kommer man igång? Tacksam för tips! Ha en jättemysigt onsdagskväll!

/Jenny

2011-12-14 @ 20:43:54
Postat av: Petra

Mm mm ser supersmarrigt ut. Kram

Postat av: Sara

Oj mums det där såg smarrigt ut.

Du kan skicka hit några ifall de inte får plats i din frys (eller mage) :)



Ha en underbar fortsättning på veckan.

Kramkram/sara

2011-12-15 @ 12:09:56
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Camilla

Men hjälp så goda de såg ut! Det var annat än vanliga, torra lussekatter det där. Såna gillar jag inte... dina bullar såg ju både snygga och goda ut. Mums! De kan nog vara värda att rensa frysen för.

Kram!

2011-12-15 @ 15:22:53
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Monica

Så gott! Själv börjar det svämma över här också av allt som man inte kan vara utan. Vem som ska äta allting har jag ingen aning om!



Rocky road gjorde jag igår på mitt eget lilla vis. Sött ska det vara för att passa mig och det blev det kan jag lova. Gillar mörk choklad också men kakaohalten får inte överstiga 60% annars blir det beskt i min mun.

Vad kul att ha så mycket hjälp i köket - nybakat smakar ju oftast bäst men när man ändå håller på har man plötsligt bakat till ett helt kompani. Som tur är har jag två (tre) killar här hemma som inte är svårövertalade när det vankas fika!



Sköt om dig kära bloggvän

Kram Monica

2011-12-15 @ 18:23:59
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Å, så gott! Jag har inte bakat en endaste liten kaka men ännu är det ju nio dagar kvar till jul. ;) Jag brukar ju fixa och dona men i år har jag en bacill som har tagit knäcken på mig... Hostar och hotastar och hostar. Orken tryter och inte vill jag baka med baciller i. Dotterns klass säljar sådana där 50:-kakburkar så kakor går lätt att få tag i ändå som tur är.

Kram på dig!

2011-12-15 @ 19:14:32
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Susihus

Mums va gott!

Kram på dig

2011-12-17 @ 15:06:07
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men så gott och duktiga Ni är.

/P

2011-12-18 @ 12:45:32
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback