Skräckblandad förtjusning...

Systers minsting (3,5 år) hyser en hatkärlek till Tomten. När vi firade äldste sonen för ett par helger sedan så frågade Miffe (allmänt kallas hon så) efter Tomten. Jag hade inte plockat fram mellankillens dansande tomte o förstod att det var den hon frågade efter (hur hon kunde komma ihåg den, kunde jag inte begripa). Vi gick tillsammans till skåpet för att plocka fram den...när jag vände mig om med tomten i handen så pep hon iväg. Hon blev väldans rädd, och ville absolut inte vara i samma rum som tomten ;)
Såklart tyckte de äldre barnen att det var lite kul...Dottern o Miffes storasyster (snart 6) kom på att vi hade en gammal tomtedräkt liggandes någonstans. De klädde på Mini (som jag kallar henne här i bloggen) tomtedräkten, något skägg hade vi inte utan dottern tog pads (sådana man använder istället för bomull när man ex sminkar av sig) o tejpade fast i ansiktet. När de kom o knackade på dörren blev Miffe jätterädd, hon hoppade upp i soffan o gnällde : Jag är trött... sätt på Wiiet..(med riktig blekingedialekt)...Hon ville dansa till mitt Just Dance 3 (hon tjatar om det så fort hon kommer hit, hon gillar tydligen att dansa lika mycket som jag:). Hon upprepade det flera gånger medans den lilla söta tomten stod i hallen o inte vågade gå in. Till slut tog de av Mini "skägget"..Då hoppade Miffe ner från soffan o rusade ut i hallen...Med hög röst sa hon :Men Mini (hon sa ju hennes riktiga namn), : Du var ju så söt...Vi fick oss ett gott skratt...
Tror den värsta tomteskräcken kom av sig lite för sen vågade hon träffa tomten på julmarknaden o ta emot en godispåse som han gav henne..



Det är den här lilla rackaren som Miffe är så rädd för...mjukistomtar o "riktiga" tomtar går tydligen bra, inte (som hon själv säger) leksakstomtar...

Hoppas ni har en fin helg, här står maken vid spisen o njuter (ja hans egna ord...). Julköttbullar, brunkål o revben har han lagat o stoppat i frysen...Sen blir det thaiwok idag, tur att han gillar att laga mat...jag gör det inte ;)

Kramar


Kommentarer
Postat av: Monica

Lite läskigt var det med tomten när man var liten. Den åldern när barnen både tror och inte tror är så härlig. Den varar några år och även sen de uppdagat sanningen är det kul när de spelar med i spelet!



Efter en heldag i köket med bak & julgodis blev det hämtmat här i går.

Ha en bra måndag

Kram, kram

Postat av: Malin B

Vilka härligt underbara barn du har i din närhet!

En sådan här rockig tomte har vi också. Den har varit jätte poppis bland alla barn och jag brukar förstås trycka på knappen där med jämna mellanrum jag också.;)

2011-12-15 @ 19:27:39
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback