Var är Lucia någonstans...o snön????

Man kan inte tro att det att det är Lucia idag, regnet öser ner o någon Lucia har jag inte sett till...Jag hade gärna sett att marken hade varit pudrad av ett tjockt täcke av snö för att få den rätta känslan....men det verkar vara väldigt svårt att få till. Regnet står som spön i backen, fast inne är det varmt o skönt. En eld som sprakar i kaminen är inte helt fel :)



Här behövs det dock fyllas på med lite mer ved....



Ja som ni ser så öser regnet ner....suck så trist.

Glad Lucia på er (säger man så, glad Lucia...hm, vet inte riktigt)

Kram

Kommentarer
Postat av: Monica

Glad Lucia borde det heta om inget annat.

Min lilla Luciakör på förskolan sjöng som änglar idag men någon skönsång hemmavid var det länge sedan vi såg något av.

Regn och rusk här med men det gick bra ändå. Man får tända några ljus, klämma en lussebulle och några muggar glögg så är man i stämning ändå!



Kramar Monica

Postat av: Monica

Min kommentar försvann eller så dyker den upp senare...

I alla fall tycker jag absolut att man kan säga "glad Lucia"



Lucia firar vi med lussebulle och glögg om det passar sig och det gör det för det mesta. Fast jag försöker vara lite duktig i veckorna och inte proppa i mig en massa, ändå slank det ner en bulle på jobbet när mina kära förskolebarn sjöng så fint.

Visst är det grått och trist men en brasa höjer snabbt upp stämningen igen!

Fint!



Kramar Monica

2011-12-13 @ 22:32:57
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag har inte heller sett varken Lucia eller snö. De ändrar ju hela tiden på yr.no - men nu ser det ut som att det ska bli snö i helgen och att det ska bli minusgrader nästa vecka, så det kanske finns hopp om en vit jul, i alla fall är uppe i Gävletrakten.

Har du julen under kontroll? Här är det lugnt. :)

Kramar!

2011-12-14 @ 13:34:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: http://tinaminastina.blogg.se

Det ser mysigt och hemtrevligt ut....brasan som brinner och en massa fina detaljer som vanligt! Lucia firades väl inte med buller och bång precis här, men lite lussefika och reprisen på luciaprogrammet på tvn gav lite stämning! Nu går det undan, snart en vecka kvar bara, vi fixar i lagom takt. Vi ska vara hemma och ha brorsan med familj och kusinerna med respektive på lite julfika på förmiddagen. Sen kommer min pappa hit och vi firar jul med mat lite spel och jultomte. Det blir en lugn jul och jag försöker inte stressa, men det blir lite så ändå=) Jag önskar att det kom lite snö som lyser upp lite, här haglar det och blåser hemskt idag....ingen höjdare precis=) Totte vill ut på promenad nu, så det är bara att trotsa vädrets makter!

Ha en fin onsdag vännen!

kram kram!

tina

2011-12-14 @ 14:04:50
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback