En härlig start på dagen :)

Efter ett uppehåll på ca 2 veckor (ofrivilligt, förkylning är orsaken) så var jag o maken supertaggade på att ut o åka skidor. Så vi gick upp i ottan, långt innan ungdomarna vaknat till liv (haha....ironi, vi stack vid halv 10-tiden, men det är ottan för morgontrötta ungdomar...). Vi provade ett nytt ställe idag, det skulle inte vara så mycket backar där...Ojoj, vad roligt det var, jag kände att jag för första gången verkligen kunde ta i och ta långa skidtag (eller vad man säger), o det gick ganska bra. Maken som inte har haft lika stor tur med sina skidor som vi beställde (han får inte så bra glid, utan får slita rätt mycket), blev trött så vi vände (spåret gick på en gammal järnväg, o sen vände man o åkte samma väg tillbaka när man kände sig nöjd) efter 2,6 km (så det blev ju ändå lite över en halv mil)....I ärlighetens namn kunde jag åkt ett bra tag till, men såklart ville jag ha "följe" med maken...

Lite bilder från skidturen.







Spåret går längs Mörrumsån.....Åh så vackert det var (är)....Ja, jag säger det igen. JAG ÄLSKAR SNÖ!!!!

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Liza

Vad skönt att du är kvitt förkylningen! Här är det för kallt att gå ut.. vi har -25 inne i c-stan. Då är det minst ett par grader kallare än termometern visar. Tack o lov ska det bli lite varmare imorgon!

Kraaaaaaaaaaam!

Liza

Postat av: Rickard Håkansson

Kände att jag måste lämna en kommentar. När jag ser de vackra bilderna och vet var ni varit, önskar jag att jag hade ett par skidor också. Ha det bäst.

Rickard

2011-01-15 @ 18:21:53
Postat av: Anonym

Kände att jag måste lämna en kommentar. När jag ser de vackra bilderna och vet var ni varit, önskar jag att jag hade ett par skidor också. Ha det bäst.

Rickard

2011-01-15 @ 18:32:49
Postat av: gella

Åh, så vackert!! :D Och det låter riktigt mysigt dessutom! Har själv inga skidor och inga planer på att skaffa heller, men det hindrar ju inte att man ändå inspireras av andra, eller hur!? ;)

2011-01-15 @ 20:27:16
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Linda

Så härligt det låter, jag vill också ut och åka skidor, som gammal tävlingsåkare längtar man ju ut igen nu när det finns snö att tillgå.

Tyvärr är det ju inte så ofta tiden finns så att lägga flera tusen på skidor känns inte så roligt, men jag har fortfarande hoppet kvar om att mamma har mina gamla skidor kvar i garaget:)

Kram

2011-01-15 @ 20:53:24
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Annette

Det ser fint ut. Jag gillar snö på bild :-) Nu vill jag dock att snön smälter bort.



Kram Annette

2011-01-16 @ 00:39:22
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mia

Förkylning har däckat mig med här, inget kul..



Skidåkning låter som en härlig sysselsättning.. Jag gillar ju inte snö men eftersom vi nu har den och kan inte välja bort den så får man gra det bästa av det.. Kanske skall köpa mig ett par skidor till kommande vinter, för nu vill jag inte ha mer snö och är glad åt "skitvädret" som är idag :-)



Kram Mia

2011-01-16 @ 16:05:52
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag älskar inte snö och vet ärligt talat inte när jag åkte skidor sist. Hmmm 20 år sen....kanske? Skam tycker elvaåringen som brukar åka med kompisens familj. Kanske någon gång, men inte just nu. Varför? Ja, jag får ju inte ta hundarna med i spåret!

/P

2011-01-16 @ 19:46:52
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: soffie

å va härligt med en skidtur å så vackert det va där,hos mej har det varit grått å fult hela helgen å regnigt å ruskigt med,blä,,

ska det va vinter tycker jag det kan va snö å fint,

kramen

2011-01-16 @ 22:45:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Susihus

Ja visst är det helt underbart och att få ta sig fram med skidor är ju helt ljuvligt. Vilken motion! Nu har vi haft tö och grått ett tag, hoppas att det blir lite kallt igen för det här smutsiga är jag inte alls sugen på...



Sköt om dig

Kram

2011-01-18 @ 09:00:56
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback