Huvudvärk...inte kul ;(

Förra veckan, likaså igår så fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Det gjorde så ont så att värktabletter (alvedon) inte hjälpte ett dugg..Sen blev jag väldigt illamående också, förutom frukost så fick jag bara i mig en halv banan o några vindruvor igår...Ja, jag blev totalt däckad, kunde inte göra någonting utan bara ligga o försöka vila.
Sen känner jag mig lite urlakad idag...o inte allså så pigg som jag brukar känna mig...Undrar så om det kan vara migrän jag har fått. Huvudvärk med just de här illamåendekänslorna hade jag innan jag fick konstaterat att jag hade (har) högt blodtryck, men med medicin håller jag ju det i shack...Så, om det finns några där ute med migrän, låter det som om jag drabbats av det, o vad kan jag göra??? För som bägge dessa gångerna så har det tagit ett par dagar innan jag varit som förut (om det nu är något o sträva efter ;)...Jobbigt, när man inte kan "planera" attackerna heller, för i helgen ska vi ha kalas för maken o jag är lite rädd för att det ska hända igen....

Jaja, annars var helgen finfin..Äntligen var hela familjen samlad, både Fredag o Lördagkväll, jag minns inte sist vi hade en sådan mysig familjehelg..bara vi. Vi kollade på film, åt snacks o tog det lugnt. En runda ner på skördedagen tog vi oxå...Väldigt trevligt med mycket provsmakning från närodlade saker o mat från många olika kulturer, spännande.




En lten bild från hallen där mina bokstäver gömmer sig...De skulle hänga på altanen, men eftersom de inhandlades rätt sent på säsongen så ville jag inte hänga upp dem, nej de får stå här ett tag....

Kramar på er
(men himmel, vaför blev det blå text nu...?)

Kommentarer
Postat av: Angela

Hej om det är migrän så testa att ta treo i stället.

Har själv migrän och ta starkare tabletter än så men ibland funkar det med treo om jag tar den i tid.

Hade du en huvudvärk som förvärrades av att du gjorde nån aktivitet, kom värken i vågor, mest på ena sidan av huvudet, doft/ljuskänslig? Då är det troligen migrän.

Det finns även andra tabletter att ta om man har migrän, hör med apoteket.

Ju tidigare du tar rätt tablett desstu lättare är det att bli av med migränen.

2011-09-27 @ 13:44:52
Postat av: Milo

Gå till läkaren och hör vad dom tror om huvudvärken. Jag har migrän och det börjar med flimmer framför ena ögat (men migrän behöver inte börja så). Jag har mått illa nån gång också så att jag kräkts. När jag får migrän tar jag två alvedon och en diklofenak/voltaren.

Postat av: Liza

Mysigt med familjen samlad, då är man RIK!

Mindre roligt med huvudvärken, kan tyvärr inte uttala mig då jag sällan har ont i hvudet. Hoppas iaf att det inte händer igen!

Sköt om dig vännen!

Kraaaaaaaam!

Liza

2011-09-27 @ 16:56:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch, det där låter inte bra. Jag brukar bli hjälpt om jag tar tabletter i god tid, alltså innan den "brutit ut" riktigt. Migränvärk sitter ofta i ena halvan av huvudet också. Spänningshuvudvärk oftare i pannan, men kan göra minst lika ont.

Jag tycker också att du ska gå och kolla upp ditt blodtryck, så att det inte är det som spökar.

Kram på dig tant migrän från tant sköldkörtelbekymmer. ;)

2011-09-27 @ 19:27:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Om inte huvudvärken ger med sig ska du söka läkare!



Jag fick erfara att extremt svår värk,

mestadels på ena sidan huvudet,

illamående och kräkningar,

ljus och ljudkänslighet (och hög feber)

var Temporalis arterik (infl i hjärnan).

Läkarna sa när jag efter 3 dygn äntligen sökte vård

att man alltid ska söka hjälp när man får sådan

värk och inte haft det förut!

Och inte vänta så länge innan man gör det...



Hoppas du blivit bättre redan!!



Kram

2011-09-27 @ 21:58:01
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej där! Har precis hittat till din blogg och jag måste bara säga att rackarns va fint ni har det!! Denna blogg ska jag genast lägga till som favorit :)

2011-09-28 @ 11:18:06
Postat av: Pernilla

Hoppas du är helt på benen idag och att det går att skylla på ett virus.

/P

2011-09-28 @ 22:21:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Monica

Usch så trist. Det låter onekligen som migrän som man kan ha på många olika sätt. Trist när det blir svårt att planera sin tid för att oron är där hela tiden.

Skulle det vara migrän så är alvedon en klen tröst - det behövs mycket starkare saker för att mota bort den. Men hoppas det var någon tillfällig influensa som nu farit all världens väg.



Er helg låter perfekt - såna skulle man ha oftare.

Ha det riktigt bra //kram Monica

2011-09-29 @ 15:47:04
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Jill

Det låter som migrän. Jag har inte migrän själv, men är uppvuxen med en mamma som led av svår migrän.



Hoppas du mår bättre nu.



/ Jill (vet inte om du minns mig...hade bloggen seadra, och senare Juvelia, men har nu en ny blogg igen..)

2011-10-01 @ 01:16:18
URL: http://rosapelargon.blogspot.com
Postat av: Susihus

Hoppas att det går över och att du mår bättre nu. Tänkte bara hoppa in och önska dig en god helg. (utan huvudvärk)

KRAM

2011-10-01 @ 10:28:33
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback