Stor dag idag...

Idag har det varit en STOR DAG!!! Jojominsann, Kapp Ahl har kommit till byn :) Här i byn finns inte många stora kedjor, nej här finns Lindex och Intersport...Så det var lite extra kul med ännu en butik (nu hade jag kanske hellre önskat någon annan butikskedja, men jag är inte den som klagar). Röda mattan var utrullad och det fanns tom. vakter vid ingången...det kändes nästan som om man var i storstan ;)
Nåväl efter att jag o dottern inspekterat butiken (utan att handla något :) så skulle vi upp till Fritids o hämta grannflickorna, det hade kört ihop sig för föräldrarna. Så vi umgicks en stund med dem...

Väl hemma igen så började jag göra fredagsfikat som jag ska bjuda på imorgon när vännen P o syster med flickor kommer på besök...Ska bli kul...



Det har väl inte undgått någon det "senaste" :D inom fikeriet...Ni andra undrar kanske vad jag gör här....Jo jag kokar kondenserad mjölk...på burk. Här ska den koka minst två timmar.. Då blir den som kolakräm...



Som man breder ut över en botten gjord på 150 g margarin o ett paket (400 g) digestivekex. Smält margarinet o krossa kexen o blanda ihop o lägg i botten på en form. Den kondenserade mjölken måste svalna först innan man öppnar burken...Sen vips in med den i kylen till imorgon, den blir bäst då. Imorgon ska jag vispa grädde o kleta på, sen toppa med lite blåbär, kan inte bli mycket enklare...

Efter det fick jag för mig att hänga upp den gamla men nysprayade vägglampan som jag köpt (för en väldigt liten peng) på återbruksboden...hm får se om jag låter den vara kvar...





Den är gjord i näver (tror jag) o det krävdes åtskilligt med färg för att det skulle täcka....ganska fin tycker jag, men vet inte om den gör sig bra där....japp, tål att tänkas på ;)

Kramar på er alla mina söta vänner

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååå, Banoffee-paj! Länge sedan jag gjorde. Den blir för söt med bananer, så jag brukar också ta t ex hallon i stället. Mums!

Svar till mo: Ha ha ha... jag är likadan - därför klipper jag bort huvudet och då känns det lite mindre ego. :)

Men kom igen nu, jag vill ju se klänningen. :-D

Tack snälla du och tack detsamma!

Postat av: Malin B

Jag undrade verkligen vad du grejade med där på översta bilden, surströmming? ;) Tur att du förklarade. Pajen låter supersmaskig.

Skönt för föräldrarna där att ha stand-in när det köp ihop sig, sådant är guld värt!

Lampan ser jätte mysig ut, jag är ju lite "lampoman" jag också. ;)

Kram!

2011-09-15 @ 19:33:47
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Monica

Det där med kondenserad mjölk har jag missat - du måste berätta om det blev gott för det låter spännande.

Vilken lyx att ha KappAhl i byn!

Jag är glad för vårt Apotek och Systembolag.

På KappAhl handlar jag mycket byxor och de är så bra med sina rabatter om man är coop-medlem.

Jag hade hjulat mig fram på röda mattan ha,ha!



Ha en trevlig fika i morgon med dina vänner

Kram till dig

2011-09-15 @ 19:40:58
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: ejmis

Gud så gott det där lät!!!!

2011-09-15 @ 21:46:04
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Kapp-Ahl skall få besök av idag =) Kul att de kommit till byn.. Jag brukar väl inte handla där jag heller men ibland har de himla fina kläder.. Och underkläder brukar de ha snygga och som sitter bra på mig =D



Lampan blev ju snygg när du målat den.. Vad lite färg kan göra..



Den där pajen skall jag minsann göra, ja till resten av familjen då jag skall försöka undvika att äta av den, bara en jätteliten smakbit får det bli..



Ha en fin fredag..



Kram Mia



Ps.. Jag var nere på Maxi och köpte en badrumsmatta, fast i lila/svart =) Snygg!! Ds..

2011-09-16 @ 06:06:06
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Petra

det lät som ett smarrigt recept. men du får nog titta in hos mig och kolla in krabbelurreceptet ; )

trevlig helg

kram

2011-09-16 @ 17:27:17
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: tina

Oj vilken lycka med en klädbutik till byn....vi har visserligen nära till stan, men lite butiker nära hade inte varit fel.KappAhl gillas faktiskt av mig, hittar det jag behöver och gillar där.

Det där receptet går minsann inte av för hackor, låter supergott och måste testas. Här är det fredagsmys som gäller, vi skulle lagat mat tillsammans men det fattas några ingredienser så någon kom med den brillianta idén att köpa pizzor =)=) Jag hoppar jämfota av lycka...slipper alltså stå i grytorna idag när jag egentligen inte känner för det.

Ha nu en härlig fredagkväll å kram på dig vännen!



tina

2011-09-16 @ 18:06:28
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback