Svamp i stora lass...

De bästa grannarna....ja de har vi :)
Förutom att vi umgås o är bra vänner så är det aldrig några problem om man behöver låna något, eller behöver hjälp med något....Jag hoppas verkligen att vi också är någorlunda bra grannar åt dem, försöker i alla fall ;)

I helgen så kom de med en stor påse svamp o gav oss...o jag tror inte det berodde på att de hade hittat alldeles för mycket o inte orkade rensa allt ;) Nej, de är helt enkelt så snälla....Så, jag är väldigt glad över att vi har så bra grannar :)



Här ligger "trattisarna" o väntar på att bli torkade...

Maken torkade svampen...i torkskåpet (hoppas nu inte tvätten kommer lukta svamp ;) så nu har vi torkad svamp i en burk. Sen i morse så kom mamma upp med fem påsar svamp, färdigrensad o allt...Ja, man får vara tacksam över att vi har så snälla o duktiga svampplockare omkring oss.

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra med svampokiga vänner! Mina föräldrar har nog plockat över 100 liter i år, och de kan ju jivetvis inte göra åt allt, så nu har jag frysen full! =)

Postat av: Malin B

Oj, vad svamp det ramlar in! ;) Speciellt bra att den är färdigrensad. När jag plockar själv rensar jag i och för sig direkt i skogen så att den biten är klar när jag kommer in. Herrn plockar massor, tar med sig en del av skogen hem men rensar själv så jag har det bra jag också! =)



Köpte förresten en ytterfilé redan i dag, väldigt smidigt sätt att laga mat på! Tack snälla du för tipset.

2011-09-12 @ 21:39:01
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har också snälla grannar men inte SÅ snälla.

/P

2011-09-12 @ 22:31:23
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, så snällt! :) Vi brukar ge våra "äldre" grannar mitt emot ibland också - men de får rensa själva. :) I år är det ett riktigt svampår, så det kan nog bli en kasse till dem i år. Det är ju himla kul att plocka tycker jag. Tråkigt att rensa...

Kram kram!

2011-09-13 @ 16:05:31
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Liza

Vad härligt med goda generösa grannar - det är guld värt. Jag är i och för sig ingen svampälskare (beror på att jag inte mår bra på svamp) men det är riktigt gott ändå-

Nää, nu ska jag gå och stuva morötterna så middagen är klar när käre maken kommer hem!

Ha det gott!

kram!

Liza

2011-09-13 @ 16:57:09
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback