Härligt jobbig skidtur...

Idag har vi det kallt i Blekinge, både inne o ute. När vi vaknade i morse så visade inonhustermometern på 15 grader..plus iofs. ;), ute var det oxå 15 grader, fast minus då....
Skidturen i 14 (det hade blivit något varmare då:) minusgrader kändes vääääldigt kall till en början, sedan när värmen börjar sprida sig i hela kroppen; då är det minsann desto varmare ;) Vi tog och provade det närmaste stället, Kompeskulla, ca 1 mil härifrån, alltså bra mycket närmare än de andra skidställena. Det är väldigt många backar där, både uppför o nerför, men så fint...o spåren var fina oxå....





Var bara tvungen att stanna o fota lite...så vackert med solen som sken.
Turen blev nog på ca 8 km, kändes rätt lagom då det som sagt blev många uppförsbackar o lite läskiga nerförsbackar...

När vi kom hem så doftade det nybakat i hela huset...




Söta dottern hade bakat Amerikanska brownies...mm, smakade ljuvligt efter en härlig skidtur...

Ikväll är det Melodifestivalen, hoppsan den kom plötsligt tycker jag...hade ingen riktig koll att det var dax denna helgen...så vi får väl bänka oss i soffan o kolla in spektaklet ;)

Ha en skön helg
/kramar

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men gud så gott! Kan man få låna dottern tro?

/P

Postat av: Anonym

Vilka underbara skidspår! Mycket finare än här uppe i norr. Njut! :)

Men du måste helt klart ha någon sorts klänningsrekord... hihi! Jag har också gärna klänningar och kjolar, eller tights och kofta. Räknar jag noga kanske jag kommer upp i 10-15 st klänningar, men aldrig 58! :-D

Nu har jag suttit i karantän i en vecka med min förkylning, men i morgon är det dags för jobbsöndag och förhoppningsvis 6 km skidor, så att jag får runda av till 10 mil, har stannat på 9,4 mil alldeles för länge nu.

Snart Mello! Vi kikar på "En enkel till Antibes" nu, lite halvseg än så länge.

Kramar!

2012-02-04 @ 18:29:22
Postat av: Camilla

Det var jag ovanför här... :)

2012-02-04 @ 18:30:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Nu när vi var ute och gick i eftermiddags kände jag mig helt lyriskt över att det är så himla vackert när solen skiner mot snön!!! "Jag borde haft med kameran" sa jag till tösen och hon bara fnissade: "Det säger du jämt!"

Det märks va? Bloggar sällan utan dagsfärska bilder. Skulle vilja bli bättre på det men man ska ju ha något att jobba på också.



Du, jag är mycket hellre en fegis jag också än att utsätta mig för mina rädslor!!! Vi tar varandra i hand på den punkten.



Jag ska också kolla festivalen, det är ju en vårtradition.

Kram!

2012-02-04 @ 19:06:58
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Den där kakan såg väldigt, väääääldigt god ut! Vilken fin grej efter en skön skidtur kan jag tänka mig!



Ha en fin söndag!

2012-02-05 @ 09:25:51
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Susihus

Åh vilka härliga spår, jag måste ta mig ut nu. Här har det varit hundoperation och nu bär det av på jobb i Göteborg, men sen så får det bli skidtur! Kram på dig

2012-02-05 @ 20:47:54
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Monica

Hela landet har gott om snö utom här längst ner. Vi har bara kallt med ungefär samma temperaturer som ni.

Det verkar så skönt att ge sig ut i skidspåren bara sådär - här blir det till att promenera men det är iof skönt det med.



Jag gillade Mello (har jag lärt mig att det heter) i går. Både låtarna, mellansnacket och artisterna. Kanske är jag lättroad men man får ta det för vad det är - med lite humor och inte så seriöst.



Ha det bra i kylan och i skidspåret!

Kram, kram

2012-02-05 @ 22:07:50
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback