Chokladpaj...

Idag skjutsade jag o dottern äldste sonen o hans flickvän till tåget i grannbyn. De har varit hemma två veckor så nu var det dags att åka tillbaka till verkligheten...plugg o med allt annat det innebär. När vi lämnat av ungdomarna så åkte jag o dottern till ett ställe som heter Markislagret, de har lite av varje. Dottern hittade en söt pajform som hon absolut ville ha, eftersom den var kraftigt nedsatt i pris så var det helt ok ;)





(oj lite suddig bild)
I botten på formen stod ett recept på en chokladmoussepaj...den måste hon ju absolut prova...



Mm, smarrig....Att det är Onsdag, nytt år med mycket sundare matvanor (haha..jovisst), spelade ingen roll, en pytteliten smakbit tog jag i alla fall...Man ska väl uppmuntra barnen när de gör något...alltså jag gjorde det bara för hennes skull ;)

Att det blir tomt i huset efter att killarna (ja när mellankillen med åker) är ju inte så konstigt...Men man vänjer sig fort vid både det ena o det andra. Att barnen växer upp o flyttar till eget, det vet man ju den dagen man föder dem...meen att det skulle så fort, det trodde jag inte...

Ha en skön kväll
Kramar

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja, det är vemodigt att barnen flyttar, men som du säger, vi vet det från de att de föds att vi bara har dem till låns.

Gud, så god pajen ser ut. Klart du måste smaka, det skulle jag ha gjort om jag bara bott närmare, hi,hi!

Julen är nu bortplockad här och det känns så skönt. Återstår bara att fixa och trixa lite så att allt kommer på plats... gör det imorgon!

Kraaaaaaaaaam!

Liza

Postat av: Monica

Att barnen ska flytta kommer närmre och närmre. Jag har haft inlägg om det ett par gånger och jag våndas fastän det är på egna ben man vill att de ska stå!

Blandat det där. Jag har kommit fram till att det nog mest är känslan av att tiden med små barn är förbi och att nu börjar strax en ny tid.

Och det är den som jag inte är riktigt bekväm med än.

Men man vänjer väl sig och vår yngste är 14 år så några år till dröjer det väl innan det blir barnfritt här hemma.



Pajen ser hur god ut som helst och absolut måste man smaka när barnen ansträngt sig. MUMS!



Ha det så bra denna torsdag1

Kram //Monica

2012-01-05 @ 12:35:08
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Att tiden ska gå SÅ fort har man ju liksom ingen aaaaning om. Tur det kanske.

Lika stor tur är det allt att åtminstone inte jag förstår att jag "växt" lika mycket som mina barn, eller rättare sagt blivit lika många år äldre... När jag träffar på gamla klasskompisar på stan kan jag uppleva att de har blivit SÅ GAMLA! Det kan de väl aldrig tänka om mig? ;)

Kul form! Jag har en med äpplepajrecept i botten.

Kram!

2012-01-05 @ 17:07:59
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men vilken fiiin! Kunde du motstå utan att köpa en till dig själv också? Pajen såg underbart god ut dessutom. Mums!

I dag snöar det faktiskt lite här. Tjohooo! Hoppas att det får ligga kvar och att det kommer mera. Man har nästan givit upp hoppet. 50 dagar kvar till Tjejvasan nu bara. Jag vill träna mycket mer på snö.

Kram och gott nytt 2012 till dig vännen! SÅ kul att du börjat blogga så ofta igen. :)

Kramsi!

2012-01-05 @ 22:12:44
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: susihus

Mums va det ser gott ut! Kram på dig

2012-01-06 @ 11:14:22
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mmm, det där såg inte så dumt ut.

/P

2012-01-06 @ 14:09:30
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: susihus

Klart att jag kan tipsa...Barcelona är en favorit mmmm säger jag bara. God mat, trevligt klimat och bra priser på mat o dryck. London alt Dublin är aldrig fel heller. Amsterdam är en trevlig liten småstorstad som sitter fint på vårkanten. Hoppas att något kan passa. Kram på dig

2012-01-06 @ 14:20:43
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback